15 Şubat 2011 Salı

YOĞURT NASIL MAYALANIR?


Doktor amcam anneme "artık yoğurt mayala kızına" deyince annemin etekleri tutuştu. Çünkü daha evvelden beceriksizliğinden çöpe giden sütleri mevcuttu.


Ama öyle bir gün öyle bi yoğurt mayaladı ki, Uzman TV sağolsun. Oradan izledi, sonra yaptı dediklerini çok da lezzetli oldu.


Sek Süt' ün günlük sütlerinden aldık, bunlar pastörize ama UHT tekniği kullanılmadığı için daha sağlıklı imiş babam okumuş araştırmış. İşin püf noktası, tam kabarmadan ocaktan alıyor annem ve örneğin 3 sn. parmağı dayanacak kadar sıcaklığa ulaşınca da 1/2 çorbiş kaşığı yoğurdu biraz sıcak sütle sulandırıp mayalama işlemini yapıyor. Bizim yoğurdumuz 4,5 saatte tuttu. Buradan izlerseniz daha iyi anlarsınız.

BEBEK BESLEMENMESİNDE PÜF NOKTALAR

Ey okuyucu, senin de mi bir bebeğin var, yoksa günün birinde olacak mı? Öyleyse aşağıdakiler kulağına küpe olsun. Annemle ben sizler için bir liste hazırladık:

*Hazırladığınız sebze-meyve püreleri kedi maması gibi olmasın, sizlerin de beğeneceği lezzette olsun ki 1 yaşımdan sonra sizin yemeklerinize daha kolay alışabileyim.


*Mamalarımı tatlandırmak için tuz ve şeker kullanmayın lütfen; zira tuz minik böbreklerimi çok yoruyor.


*Sebze çorbalarımı -örneğin tarifini verdiğim havuçlu patates çorbası gibi- katiyen blenderdan geçirmeyin, beni öğürtmeyecek kadar pütürlü kalsın ki katı gıdalara geeçerken bocalamayım. Bunun için tel süzgeç kullanabilirsin.


*Anne sütünden ek gıdalara geçerken lütfen inatçı değil ama kararlı olun, elbette ben de her bebek gibi birgün katı şeyleri de severek yiyeceğim, asabımı fazla bozmayın, huysuzluk ediyorsam zorlamayın, başka bir zaman tekrardan deneyin.


Bugünlük dersimiz bu kadaaar!

14 Şubat 2011 Pazartesi

HAVUÇLU PATATES ÇORBASI


5 aylık olmama 2 gün kaldı. Doktor amcam azıcık azıcık sebze çorbası, meyve püresi, yoğurt yiyebileceğimi söyleyince ben de kendi mamamı kendim yapayım dedim.

Hem öğrendim ki annemin blogunda en çok reytingi yemek tarifleri alıyomuş, kıskandım.

Menümüzde havuçlu patates çorbası var.

Malzemelerimiz, çelik bir minnoş tencere, 1 adet minnoş boy havuç, 1 adet en minnoşundan patates,1 çorbiş kaşığı sıvıyağ. Havucu rendeleyip, patatesi de küp doğrayıp 1 çay bardağı suda pişirdim, yağını da koydum. Patates ve havuç yumuşayınca, anneme söyledim tel süzgeçten geçirdi.


Severek yedim. Bu benim ilk çorbamdı..

10 Şubat 2011 Perşembe

NUBY EMZİKLERİM


Boş meme almayı ısrarla reddediyorum. Boş işlerle uğraşmayı sevmem! Ama annem şu sıralar ısrarcı oldu azıcık.


Sebebi diş çıkarıyor oluşum galiba. Ağzımın her yanı kaşındığı için elimi, battaniyemi, bütün kıyafetlerimi, hatta dilimi kısaca herşeyi emiyorum. Ama emzik hariç. Gıcığım emziklere. Annem de dün yine bi sürü almış yazık. Nuby marka. Kiraz emzik, simetrik yassı emzik, damaklı emzik. Söylediğine göre diş çıkaran bebekler için özel tasarlanmış ama ben inatçımıyım acaba?


I-ıh, almıcam işteeeee!!!

7 Şubat 2011 Pazartesi

BAYKUŞ


Baktım ki uzun zamandır moda aleminden uzaklarda kalmışım. Anneme söyledim, hemen üzerimdekinin bi fotosunu çekip ekleyiver dedim, o da yaptı işte.


Bu bluzum Zara Baby. Ben doğmadan alınanların içinde yerini alıyor, ben de severek giyiyorum. Ay ve yıldızlar annemin favori figürleri ise, baykuş da benim favorim. Bilgeliğin işareti. Ben de akıllı bir bebek olduğuma göre seviyorum bunu işteeee!!!

2 Şubat 2011 Çarşamba

DİŞ GÖRÜNDÜÜÜ!

Bir kaç gündür salyalarım artmıştı, bi de ağzımın içi bi kaşınıyodu ki sormayın valla. Ben de her bulduğumu ağzıma götürmek istiyodum.

Sonra cırlak annem ağzıma baktı, cırlayıp el çırpmaya başladı. Dişim çıkmış öyle dedi. Ben de sevindim güldüm. Sonra babam geldi beni yine güldürmeye çalıştılar dişimi görmek içinmiş bütün numaralar! Sert-beyaz bi şey. Ne işe yarayacak daha çözemedim ama parmağımı ısırınca acıttı birazcık.

Gerekli bişeydir değil mi?

1 Şubat 2011 Salı

AİLEMLE TANIŞMA YILDÖNÜMÜM


Bugün 1 Şubat sevgili okuyucularım, benim için mühim bir gün. Neden mi? Çünkü tam 1 sene evvel John Hopkins-Gebze' de annemle babam beni gördüler ultrasonda. Onlara nanik yaptım ama farketmediler galiba. Annem "ben seni hissettiydim" diyo ama bilmem artık...


Yani şimdi aslında ben 1 yaşında olmaz mıyım?!?

2 KAŞIK ELMA LÜTFEN!

Ek besin denemlerim devam ediyor, hergün yeni bir tat, çok heyecanlanıyorum. 2 gündür elma deniyorum. Çok sevdim. 1 kaşık yetmedi, ağzımı açtım daha çok versin annem diye, vermedi, bu kadar yeter dedi.

Cam elma rendemiz var bizim, elmayı rendeliyo annem orada, sonra hoop ağzıma. 10 dk. içinde yemezsem de kendi yiyo, vitamin denen şeyi kaçıyomuş o yüzden.

Ben elmayı da sevdim. Yoğurt bekliyom hala, annem yapmadı daha:(